Ders_9 HTML Paragrafları

HTML Paragrafları

Paragraflar bir araya gelerek, html dökümanlarını oluşturur.

Bir paragraf elemanı, <p> tagı ile başlar </p> tagı ile biter.

<p>bu bir paragraftır</p>
<p>bu başka bir paragraftır</p>

Tarayıcılar, paragraf elementlerinin altına üstüne otomatik olarak boş bir satır ekler. Yukarıdaki paragraflar tarayıcınızda şöyle görünecektir:


bu bir paragraftır
bu başka bir paragraftır

HTML Görüntüleri

Html kodlarınızın nasıl gösterileceğinden emin olamazsınız.

Farklı büyüklükteki ekranlar veya pencere boyutlarının değiştirilmesi farklı sonuçlara neden olabilir. Kullanıcılarınız farklı ekranlara veya tarayıcılara sahip olacaktır.

Html kodları yazarken, bıraktığınız boşluklar veya satır başları dikkate alınmayacaktır. Aşağıdaki pargrafların ikisinin de tarayıcıdaki görüntüleri aynı olacaktır.

<p>bu iki paragraf  tarayıcıda aynı şekilde görünür</p>

  <p>      bu iki                 paragraf                tarayıcıda

aynı şekilde 




          görünür               </p>

Tarayıcılar, kod yazarken bıraktığınız boşlukları ve satırbaşlarını 1 tane boşluk olarak değerlendirir. Yukarıda, iki paragraf örneği verilmiştir. Bu paragrafların ikisi de web tarayıcıda aynı şekilde görünecektir. Yani bıraktığımız fazladan boşluklar, web tarayıcılar tarafından dikkate alınmaz.

HTML Satır Atlama

<br> tagı, yeni bir paragraf başlatmadan bir alt satıra geçmeyi sağlar. Bu elemanın kapatma tagı yoktur.

Biliyorsunuz ki paragraflar arasındaki boşluklar, satır aralarındaki boşluklardan daha fazladır. <br> elemanı, paragraf başı değil de satırbaşı yapar.

Bu tag, <br /> şeklinde de kullanılır.

  <p>bu paragrafta <br>yeni bir paragraf başlatmadan <br>satırbaşı yapılmıştır</p>                                                                         

Yukarıdaki paragrafın çıktısı şöyle olacaktır:


 bu paragrafta
 yeni bir paragraf başlatmadan
 satırbaşı yapılmıştır                                                                         

Şiir Problemi


Aşağıda özenerek yazdığımız şiir, tarayıcıda şiir gibi değil de düz bir metin olarak gösterilecektir.

<p>benim şiirim</p>

<p>

çok güzel şiirdir benim şiirim

satır başı da yaptım halbuki şiirimde

ama nerdi kaldı o satır başları 

taryıcıyı açınca hiç birini göremedim

</p>

Yukarıdaki şiirin çıktısı şöyle olacaktır:

benim şiirim

çok güzel şiirdir benim şiirim satır başı da yaptım halbuki şiirimde ama nerdi kaldı o satır başları taryıcıyı açınca hiç birini göremedim

HTML <pre> Elemanı

<pre> ve </pre> tagları arasına yazılan metinler sabit bir yazı karakterinde (genellikle Courier) görünür. Ayrıca metni yazarken kullandığımız bütün, boşluk ve satırbaşları da olduğu gibi korunur.

<pre
   
<h2>benim şiirim</h2>

çok güzel şiirdir benim şiirim

satır başı da yaptım şiirimde

pre tagı kullanınca hiç sorun kalmadı

hem satır başı      hem de boşluklarım kaybolmadı

</pre>

Yukarıdaki şiirin çıktsı şöyle olacaktır:

benim şiirim


çok güzel şiirdir benim şiirim
satır başı da yaptım şiirimde
pre tagı kullanınca hiç sorun kalmadı
hem satır başı      hem de boşluklarım kaybolmadı
sonraki ders için tıklayınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder